Le Començament - Le Commencement
Occitan
Mas de qu’aquo-es Ravelum ? ce me dirietz. E ben, fau aprendre de legir de biais ! Quo-es un journau per la cultura clarmondaira (le país clarmondaire, pas mas la viala de Clarmont) populara, quo-es marcat a costat dau logò.
Quo fai dempuèi un brave moment que vòle faire quicòm coma quo. La promèira tentativa z-èra “le Cochon Jaune” jornau dau Cafè-Legida los Agustes, que coneissetz benliau. Fau dire que la cultura clarmondairea (e auvernhata en generau) qu’es botada en davant, z-es pas franchament populara, ni mèsma, fin finala, auvernhata. Fau veire los mèdias coma “Zap”, o “En vrai”. Son un mesclat de cultura americana e francèsa, amé dau folkore auvernhat, e un bon polhon de publicitats e d’interèsts financèir darrèir. Que dire de Clarmont Capitala Europeana de la Cultura 2028 ? (ne’n faguèi un article, en patoés).
Ravelum ven dau nom de Charles-Antoena Ravèl, filh de vinhaires montferrandaire e escrivaire clarmondaire satirica en occitan entre la Revolucion e le segond empèri. z-Èra un republican (pas coma Lolo, “republican” en aquel temps, quo-èra mai coma le NPA annuèit), e escrivèt daus tèxtes còntra los borgés, los reialistas, los bonapartistas. Quo-es dins son istòria de creacion artistica liura, locala e politica (de gaucha) que vòle inscriure le jornau. Le logò (que pòt semblar estrange…), z-es una referencia a un de sos tèxtes, la Paisada, una fabla basada sobre un evenament istoric, la venguda de la novèla reina de frança de la restauracion en Auvèrnha, que fuguèt acclamada per los païsans de vès Montferrand, tot de blancs. Le tèxte z-es una parodia d’aquo, ente los païsans tiran le char de la reina, manipulats per un fachinèir. Una fabla qu’es totjorn d’actualitat, amé la montada dau RN mercés au populisme !
Espère dònc que Ravelum sirá una tentativa de montar un jornau pluralista independant e locau, net e papèir, que vai capitar, per ce que quo manca ‘quí ! z-Avèm sobretot la Galipòta, e quauques jornaus que fan mas i-un numèro… Quo-es pas biaucòp… Alòre que fuguèt un temps, z-aviá per exemple “La Mouche Clermontoise” e “La Musette Clermontoise” que son de las inspiracions per Ravelum.
Si volètz participar a l’aventura, sètz benvengu·t·da ! RDV en darrèira paja per mai d’informacions.
Valha que valha, tirarèm pus de chars !
Patoés Parisian
Mais qu’est ce qu’est Ravelum ? me diriez vous. Eh bien, il faut apprendre à bien lire ! C’est un journal pour la culture clermontoise (le pays clermontois, pas seulement la ville de Clermont) populaire, c’est marqué à côté du logo.
Cela fait depuis longtemps que je veux faire quelque chose comme ça. La première tentative était “le Cochon Jaune” journal du Café-Lecture les Augustes, que vous connaissez peut être. Il faut dire que la culture clermontoise (et auvergnate en générale) qui est mise en avant, n’est pas franchement populaire… Il faut voir les médias comme “Zap”, ou “En vrai”. Ce sont des mélanges de culture américaine et française, avec du folklore auvergnat, et beaucoup de publicités et d’intérêts financiers derrière. Que dire de Clermont Capitale Européenne de la Culture 2028 ? (j’en ai fait un article, en patois français).
Ravelum vient du nom de Charles-Antoine Ravel, fils de vignerons montferrandais, et écrivain clermontois satyrique en occitan entre la Révolution et le second empire. Il était républicain (pas comme Lolo, “républicain” à l’époque, c’était plus comme le NPA aujourd’hui), et il écrivit des textes contre les bourgeois, les royalistes, les bonapartistes. C’est dans son histoire de création artistique libre, locale et politique (de gauche) que je veux inscrire le journal. Le logo (qui peut sembler étrange…), est une référence à l’un de ses textes, La Paysade, une fable basée sur un évènement historique, la venue de la nouvelle reine de france de la restauration en Auvergne, qui fut acclamée par les paysans de Montferrand, tout de blanc. Le texte est une parodie de cela, où les paysans tirent le char de la reine, manipulés par un sorcier. Une fable qui est toujours d’actualité, avec la montée du RN grâce à populisme !
J’espère donc que Ravelum sera une tentative de monter un journal pluraliste indépendant et local, net et papier, qui va marcher, parce que ça manque ici ! Nous avons surtout la Galipote, et quelques journaux qui font seulement un numéro… C’est pas beaucoup… Alors que fut un temps, il y avait par exemple “La Mouche Clermontoise” et “La Musette Clermontoise, qui sont des inspirations pour Ravelum.
Si vous voulez participer à l’aventure, vous êtes bienvenu·e·s ! RDV en dernière page pour plus d’informations.